Chcete otěhotnět? Jste těhotná? Kojíte?

Chcete otěhotnět? Jste těhotná? Kojíte?

Co by nemělo chybět ve výživových doplňcích pro ženu v tomto “speciálním” období!

Výživové doplňky obsahují optimální denní dávku vitamínů a minerálů. Náš trh jich nabízí nespočet. Při výběru je dobré soustředit se na to, co právě Vy sama nedodáváte pestrou stravou svému tělu.

V první řadě je důležité dostatečné množství kyseliny listové. Ta je nezbytná před otěhotněním, ale i v době těhotenství. Prokázalo se, že ženy s dostatkem kyseliny listové mají menší procento poškození plodu. Kyselina listová je nezbytná především pro správný vývoj centrálního systému Vašeho miminka a pro krvetvorbu. Ochranný vliv kyseliny listové se naplno projeví pouze v případě, že zvýšené dávky užíváte nejméně měsíc před plánovaným otěhotněním, ideálně však alespoň tři měsíce. Velmi důležitým minerálem je selen. Střední Evropa trpí nedostatkem selenu. V České republice je příjem z potravy obzvlášť velmi nízký. Selen má v lidském organismu řadu důležitých funkcí. Jeho nedostatek často vede k samovolnému potratu v prvních měsících těhotenství. Doplňkový zdroj bývá sázkou na jistotu, že Vaše tělo dostane to, co potřebuje. Doporučená denní dávka pro těhotné a kojící ženy je 55-70 mikrogramů. Dalším neméně důležitým minerálem je jód – nepostradatelný prvek pro činnost štítné žlázy. Nedostatek jódu může být jednou z příčin neplodnosti, potratu, předčasného porodu nebo narození jedince s poruchou růstu. Doporučená denní dávka je asi 200 mikrogramů. Zvýšená pozornost je v poslední době také věnována esenciálním mastným kyselinám z řad omega-3, především kyselině dokosahexaenové (DHA).

Tato látka je ve zvýšené míře obsažena v buněčných membránách v mozku a v oční sítnici. Je proto velmi důležitá pro dobrý rozvoj mozkových funkcí a zraku Vašeho miminka. Pozornost příjmu DHA a ostatních omega-3 nenasycených mastných kyselin je věnována proto, protože jejich hlavním zdrojem jsou rybí oleje. Konzumace rybího masa na Slovensku je obecně nízká ..

Suplementace ve formě výživových doplňků, které obsahují speciální čištěný rybí olej s posíleným obsahem DHA, má proto pro těhotné a kojící ženy velký význam. Jediným zdrojem DHA pro nenarozené miminko je Vaše tělo prostřednictvím placenty, pro kojence pak cestou mateřského mléka. Nevýhodou rybího oleje jsou jeho některé vlastnosti, především chuť a typický rybí zápach. Forma měkkých želatinových kapslí může tyto vlastnosti částečně omezit. Mnohé těhotné ženy, které jsou ve zvýšené míře citlivé na různé chutě a pachy, mohou rybí olej vnímat po spolknutí kapsle a rozpouštěním želatinového obalu v žaludku. Řešením, které zvyšuje komfort při užívání doplňků s rybím olejem a DHA, jsou speciálně upravené enterosolventní tobolky, které svůj obsah uvolňují až ve střevech. Více na stránkách: www.gsklub.sk

Previous Šikovné rady pro domácí pěstitele
Next Tajemství pěkné zeleně v interiéru

You might also like

Rodina

Chci mít hodně dětí! No a co?

Dnešní rodiny jsou oproti těm z předchozích desetiletí stále menší. Dnes je běžné, že manželé či partneři mají spolu jedno až dvě děti, zatímco kdysi bylo přirozené mít je pět

Rodina

Tělesná aktivita v těhotenství

Sport v období těhotenství je velmi specifický a každá žena k němu musí přistupovat jinak. Mnoho aktivit je třeba vypustit nebo změnit. A platí to i pro pohyb. Je dokázáno,

Rodina

I vám bývá špatně? Rady a tipy jak zvládnout těhotenské nevolnosti

Těhotenské nevolnosti patří k těm méně příjemným stránkám těhotenství. Statistiky ukazují, že asi 70% žen zažívá v prvních měsících těhotenství ranní nevolnost a kolem 50% žen nevolnost spojenou se zvracením.